De vraag was om een applicatie te ontwikkelen waarmee gecontroleerd kan worden gechat met huiseigenaren. Daarnaast moest er een website komen die de app ondersteund.
Door de ontdekkingssessies die we hadden met de stakeholders, ontstonden er 2 duidelijke persona profielen. Dankzij deze profielen konden we potentiële gebruikers interviewen en echte inzichten verzamelen. We hebben demografische, psychologische en emotionele gegevens gescheiden. Voor de look en feel van de app hebben mijn team en ik onderzoek gedaan naar de merken waarmee affiniteit is, directe en indirecte concurrenten. Nadat de eerste sprint van de styleguides was afgerond, gingen we aan de slag met de user-flows.
Aanpak
Aanvankelijk verzamelden we de platte gegevens van begrijpende belanghebbenden. Om alle neuzen in dezelfde richting te krijgen, hebben we deze data verwerkt in uitgewerkte user-flows. Natuurlijk zagen we dat veel processen niet klopten en beter doordacht moesten worden. Via verschillende sessies kwamen we tot de uiteindelijke gebruikersstromen die het startpunt moesten worden voor het minimaal levensvatbare product (MVP).
Uitkomst
Een huisstijl voor de applicatie en website van Woonvonk. Aanvullend op de huisstijl van Woonvonk zijn er illustraties ontworpen die de teksten op de website en app visueel ondersteunen. Voor de App is er een werkend prototype opgeleverd die extern ontwikkeld wordt en de website van Woonvonk staat live.
Ontdek waar de kansen liggen voor jouw bedrijf
Wil je kansen pakken? Samen ontwikkelen we een digitale strategie die naadloos aansluit bij jouw bedrijfsdoelen. Plan een oriëntatiegesprek in, en we laten je zien waar de kansen liggen.