Conversie optimalisatie

Het helpt je bepalen waar je op moet focussen, het geeft richting en het voorkomt eindproducten die helemaal niet werken voor jouw product of dienst. Een greep uit de diensten die wij op het gebied van strategie aanbieden:
Conversie optimalisatie whisky friday
Conversie optimalisatie
0 +
Page views
0 +
Klanten geholpen
0
Top 5 posities
0
Whisky Friday's

Voordelen van Conversie optimalisatie

Meer omzet met hetzelfde aantal bezoekers
Kijken naar de struikelpunten van de website en het conversie percentage verhogen
Door A/B testing een optimaal converterende website maken
Het gedrag van je bezoekers te meten
Zullen we eens sparren over webdesign?

Jos houdt zicht vooral bezig met online marketing, maar heeft ook een tikkeltje te lang websites ontwikkeld. Daarom kan hij je adviseren in marketing en vloeiend vertellen hoe je website of webshop in elkaar zit.

of bel via 070 211 7996

Wat is conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie wordt ook wel Conversion Rate Optimization (CRO) genoemd. De kleur of vorm van buttons en de inhoud van je content zijn allemaal factoren die invloed hebben op het gedrag van de bezoekers. Door te kijken naar wie je doelgroep is, welke behoeftes zij hebben en het gedrag van je bezoekers te meten kun je de website zo inrichten dat het aantal bezoekers dat converteert groter wordt. Conversie optimalisatie is het optimaliseren van de kans dat een bezoeker converteert, simpel gezegd het maximale mogelijk uit de bezoekers halen.

Meer omzet met hetzelfde aantal bezoekers

Conversieoptimalisatie is een van de betere manieren om meer omzet uit huidige bezoekers te halen. Je omzet kun je laten groeien door meer bezoekers naar je website te trekken, maar als je al die nummer 1 positie in Google hebt moet je toch gaan betalen voor meer bezoekers. Door te kijken naar de struikelpunten van de website en het conversie percentage te verhogen kun je dezelfde omzetgroei realiseren met hetzelfde aantal bezoekers dat je al genereerde.

Recente cases

Hoe verhoog je het conversie ratio

Vertrouwen winnen

Vertrouwen is ontzettend belangrijk in elk commercieel proces en online is het misschien wel de belangrijkste factor die het succes van je website bepaald. Het internet zit namelijk vol met oplichters en criminelen op slinkse wijze webshops oprichten en zo geld afhandig maakte. Hierdoor begin jet al met een achterstand als het gaat om vertrouwen. Dit kan je opbouwen door het tonen van het team. Keurmerken, klant reviews en quotes.

Gebruiks – vriendelijkheid

Met supersnel internet en de opkomst van 5g zijn we gewend aan websites die binnen een seconde laden en zijn we ontzettend ongeduldig. Google geeft miljoenen resultaten weer,naar de website van de concurrent gaan is zo gebeurd. Maak dus je website niet ingewikkeld en zo gebruiksvriendelijk mogelijk. Denk hierbij aan een duidelijke navigatie en opbouw van de pagina’s, overzichtelijke titels aangezien we steeds meer scannen dan echt lezen.

Drempels weg nemen

Conversie optimalisatie is ook het wegnemen van drempels. Denk hierbij aan het verplicht moeten maken van een account waarbij al je gegevens voor nodig zijn, wanneer er alleen een mailadres nodig is verhoogt dit de conversie.

Vraag het Jos

Ik help je graag verder!

A/B testing

Een A/B test is het opsplitsen van bezoekers in 2 groepen, beide groepen krijgen een andere variant van je website te zien. Een hele simpele effectieve test is bijvoorbeeld de kleur van een button testen, button A is blauw en button B is rood. 50% van de bezoekers krijgt de blauwe variant te zien en de ander helft de rode.

Op basis van de gemeten data kun je een besluit nemen welke kleur het beste is voor de knop en dus voor de meeste conversies zorgt. Dit is een hele simpele versie van een A/B test zo kun je ook verschillende titels, afbeeldingen of teksten testen, de grote bedrijven zoals Facebook, Bol.com testen letterlijk alles, ook verscheidene lay-outs en designs.

Voordelen van A/B testing
  • Objectieve data
  • Live testen met echte websitebezoekers
  • Relatief simpele manier van conversie verhogen
  • De bezoeker merkt niets van het experiment

Conversie optimalisatie bureau

Whisky Fridayis niet alleen gespecialiseerd in SEO en SEA, maar ook in conversie optimalisatie. Met tools zoals Google Optimize, Analytics en Hotjar kunnen we meten hoe bezoekers reageren en A/B testen uitvoeren zodat jij meer conversies krijgt met minder bezoekers.
Kan ook wel eens interessant zijn

Meer informatie over gerelateerde diensten

Vorige
Volgende
Wat zeggen de klanten?
Praatjes vullen geen gaatjes, 5 van de 5 sterren!
★★★★★

Erik Ham

Global Business Development bij Dutch Optics Centre

Jos en Sergio hebben voor ons erg snel en hulpvaardig een mooie website gemaakt. Hierbij communiceren zij op prettige manier.

★★★★★

Michiel Magis

Eigenaar Michiel Magis Architectuur & Ontwikkeling

Perfect tevreden met mijn nieuwe website, snel en efficiënte afhandeling van mijn wensen.

★★★★★

We hebben de komende dagen nog enkele plekken over voor een gratis consult van 30 min.

plekken over
Open Whatsapp
Waarmee kunnen we je helpen?
Heb je een vraag? Stel hem gewoon via Whatsapp!