Instagram ads

Snel naar jouw vraag:
Instagram ads
Instagram Ads beheren
0 +
Page views
0 +
Klanten geholpen
0
Top 5 posities
0
Whisky Friday's
Whisky Friday
5.0
Based on 21 reviews
powered by Google

Voordelen van Instagram ads

5.6 miljoen gebruikers in Nederland
Je product of dienst digitaal in de etalage zetten
De merk- productbekendheid van jouw bedrijf of product vergroten
Hogere interactie dan bij de andere kanalen
Betalen per click, conversie of view
Door creatieve content te delen, sales stimuleren
Zullen we eens sparren over jouw marketing strategie?

Neem gerust contact op met Tycho. Hij weet namelijk alles rondom het opzetten van een online strategie en helpt je graag verder (al is het maar een zetje in de goede richting)!

of bel via 070 211 7996
Instagram ads
Voorbeeld Instagram advertentie

Waarom zou je Instagram ads gebruiken? Instagram heeft namelijk in Nederland 5.6 miljoen gebruikers waarvan 3.4 miljoen dagelijks! Is Instagram een goed platform voor mijn bedrijf? Dat ligt aan je bedrijfsdoelstellingen en wat voor bedrijf je hebt. De afgelopen jaren is het adverteren op de social media ontzettend hard gestegen, de reden hiervoor is dat bijna iedereen wel gebruikt maakt van minstens een social media kanaal. Ook is het makkelijker geworden om succesvol een doelgroep te targetten.

Instagram is net als een winkel in de winkelstraat, je kan je product of dienst digitaal in de etalage zetten. De foto of video die je gepost hebt moet wel meteen de aandacht trekken aangezien we gedachteloos door onze feeds heen swipen. Je kan heel veel tijd en geld investeren in het opbouwen van een following maar je kunt ook direct gebruiken van Instagram ads om zo betaald direct je doelgroep kan bereiken.

Recente cases

Waarom jou bedrijf moet adverteren op Instagram Ads

Instagram is van Facebook en heeft daarom dezelfde tools als Facebook beschikbaar voor het adverteren. Met Instagram marketing kun je de merk- productbekendheid van jouw bedrijf of product vergroten en ook de verkoop hiervan stimuleren. Dit doe je door creatieve content te delen met de relevante doelgroep die je selecteert met de verschillende filter die Instagram beschikbaar maakt. Doordat Instagram een persoonlijker platform is dan Facebook kan je makkelijker een connectie opbouwen met je volgers, dit zorgt voor een hogere interactie dan bij de andere kanalen.

Vraag het Tycho

Ik help je graag verder!

Kosten van Instagram Ads

Instagram heeft zoals je al wist dezelfde mogelijkheden qua advertenties als Facebook. Voordat je begint met het opzetten van een campagne moet je eerst het doel bepalen. Wil je merkbekendheid directe verkopen genereren via het platform. Aan de hand van deze doelstellingen kies je het advertentie type, je kunt kiezen voor het betalen per click, conversie of view. Elke advertentie type heeft zijn eigen kosten, zo is een conversie duurder dan een click en een view weer goedkoper dan een click. De gemiddelde cost-per-click is 70 cent tot 1 euro maar verschilt per industrie.

Soorten advertenties

Instagram Ads biedt de volgende formaten aan voor je advertenties:
Foto-advertenties
De makkelijkste vorm van adverteren op Instagram, je hoeft alleen een interessante of creatieve foto te posten met een caption die de doelgroep aanspreekt. Deze verschijnt dan vervolgens in de tijdlijn van je doelgroep als sponsored post.
Video-advertenties
Video-advertenties zijn maximaal 60 seconden, in deze 60 seconde kun je een overtuigende boodschap overbrengen. Met een video kun je veel meer zeggen dan met een foto. Hou het wel bondig en snel, je wil namelijk dat mensen de hele video afkijken. Door de hele video prikkelend te houden, niet te lang en relevant hou je de aandacht vast.
Carouseladvertenties
Carouseladvertenties zijn maximaal 10 afbeeldingen waar je doorheen kan swipen. In deze 10 afbeeldingen kun je mooi een verhaal vertellen. Zorg ervoor dat er een rode draad zit en dat de afbeeldingen dezelfde look en feeling hebben zodat de doelgroep door de advertentie wil swipen.
Story-advertenties
Tot slot de Instagram stories, de ad stories zijn in 2017 geïntroduceerd en worden steeds populairder. Deze ads moeten in het 16:9 formaat gemaakt worden aangezien deze alleen verticaal gezien kunnen worden. In een story kun je een verhaal vertellen, waar het publiek stap voor stap doorheen kan gaan, hierbij is het belangrijk dat de 1e story direct aanspreekt, wanneer je dit goed doet kan dit leiden tot hogere conversie en interactie.

Belangrijk voor alle advertenties

Gebruik zo veel mogelijk eigen origineel beeldmateriaal en zorg ervoor dat de kwaliteit hoog is. Lage kwaliteit foto’s met standaard afbeeldingen worden niet meer geaccepteerd, de gebruikers van Instagram zijn namelijk erg kritisch en al helemaal wanneer het om gepromote posts gaat. Dit is omdat niemand eigenlijk zit te wachten Instagram advertenties, het is dan ook de kunst om deze toch interessant te maken.
Kan ook wel eens interessant zijn

Meer informatie over gerelateerde diensten

Vorige
Volgende
Wat zeggen de klanten?
Praatjes vullen geen gaatjes, 5 van de 5 sterren!
★★★★★

Michiel Magis

Eigenaar Michiel Magis Architectuur & Ontwikkeling

Perfect tevreden met mijn nieuwe website, snel en efficiënte afhandeling van mijn wensen.

★★★★★

Monica Hoogink

Senior Executive Secretary, TNO

Opvallend vind ik dat deze jonge, dynamische mensen de tijd nemen om eerst te je vraag te ontleden. Fijne mensen om mee samen te werken.

★★★★★
We rise by lifting others.

We hebben de komende dagen nog enkele plekken over voor een gratis consult van 30 min.

plekken over
Open Whatsapp
1
Waarmee kunnen we je helpen?
Heb je een vraag? Stel hem gewoon via Whatsapp!