4. Een samenhangende online strategie
Bij een online strategie is het belangrijk dat al je online marketing activiteiten aansluiten op elkaar, je kunt dit ook wel zien als een puzzel, elke marketing kanaal waarvan je gebruikt maakt moet perfect aansluiten op de andere kanalen en zo een totaal plaatje creëren waarbij de hele merkbeleving hetzelfde is. Er zijn nog te veel bedrijven waarvan elk kanaal een andere uitstraling hebben. Zo kan je een goedlopende social media campagne hebben maar wanneer de website niet aansluit bij de
social media campagne worden deze bezoekers geen leads of klanten, ze vallen dan buiten de funnel en dit is zonde van het tijd en geld dat je in de campagne hebt gestoken
5. Budget en Return of Investment
Bedrijven die een solide online marketing strategie hebben, hebben veel hogere ROI resultaten dan bedrijven die een onduidelijke online marketing strategie hebben. Wanneer een duidelijk beeld hebt waar je heet budget online aan uitgeeft, kan je beter obstakels inschatten en vooruit plannen wat toekomstige campagnes zullen kosten en zullen opleveren. Door te kijken wat de ROI per kanaal is kun je een weloverwogen kozen maken waar je meer budget voor beschikbaar maakt.