Whisky-Friday-Logo__preloader
 

Email DirectAdmin

Email instellingen DirectAdmin

We gaan op deze pagina uitleggen hoe je een:

  • Email aanmaakt
  • Email instelt
  • Webmail inlogt

Voordat je gebruik kan maken van een e-mailadres op je eigen domein is het cruciaal dat we eerst een e-mailaccount aanmaken binnen de DirectAdmin omgeving van je webhosting pakket.

Emailadres aanmaken in DirectAdmin

Je logt hiervoor in op de DirectAdmin omgeving waarvan je de inloggegevens na bestelling per mail hebt ontvangen. Houd deze gegevens bij de hand want je zult ze altijd nodig hebben bij het aanmaken van een e-mail en het beheren van je hosting! Zodra je bent ingelogd zie je een kopje E-mail accounts zoals het plaatje hieronder waar de pijl naartoe verwijst.

Hier klik je op. Gevolgd door het linkje “create mail account” welke je links boven op de pagina ziet staan. Door de link aan te klikken kom je op een pagina waar je een e-mail account kunt aanmaken. Je krijgt nu een scherm te zien waar je zelf de gebruikersnaam en wachtwoord van je eigen mailadres kunt invoeren. Ook het aantal te verzenden mails (send limit) en de opslagruimte (Email Quota) zijn hier in te stellen. In theorie hebben wij dat al ingevuld voor je en hoef je daar direct niets aan te wijzigen. Voor de opslagruimte kan je een 0 aangeven zodat er geen limiet word ingesteld. Klik nadat je alles naar wens hebt ingevoerd op “Create” waarna het systeem jouw e-mail gaat aanmaken

E-mailadres is succesvol aangemaakt

Nadat je dit hebt gedaan krijg je een scherm met alle gegevens te zien. Deze gegevens heb je nodig om het account in te kunnen stellen in een e-mailclient. Handleidingen over hoe je dat doet zijn te vinden op deze pagina. We raden onze klanten aan om voor de SMTP en POP3 mailserver de volgende gegevens te gebruiken: Email instellingen IMAP – POP3 – SMTP.

Gefeliciteerd! Je hebt zojuist een e-mailaccount aangemaakt in DirectAdmin.