E-mail account aanmaken in DirectAdmin

Overzicht

1. Inloggen op DirectAdmin
Je logt in op de DirectAdmin omgeving waarvan je de inloggegevens na per mail hebt ontvangen. Houd deze gegevens goed bij de hand, want je zult ze altijd nodig hebben bij het aanmaken van e-mail. Als je bent ingelogd, zie je een kopje E-Mail Accounts, zoals in het plaatje hieronder ziet en waar de pijl naar toe verwijst.
2. Account aanmaken

Hier klik je op, daarna op het linkje ”Create mail account” welke je links bovenaan ziet staan op deze pagina. Je komt op de pagina terecht waar je een e-mail account kan aanmaken. Je krijgt nu een scherm te zien waar je zelf de gebruikersnaam (het stukje voor @domein.nl) en het wachtwoord van je persoonlijke mailadres kunt invoeren. Ook het aantal te verzenden mails (Send Limit) en de opslagruimte (Email Quota) zijn hier in te stellen. In theorie hebben wij dit al voor je ingevuld en hoef je daar verder niet direct iets aan te wijzigen. Voor de opslagruimte (Email Quota) kan je een 0 aangeven zodat hier geen limiet bij word ingesteld indien je dat wenst.

Klik nadat je alles hebt ingevoerd, op “Create” het systeem gaat nu jouw e-mail account aanmaken.
3. Email succesvol aangemaakt
Als je dit hebt gedaan, krijg je een scherm met alle gegevens. Deze gegevens heb je nodig om het account in te kunnen stellen in een e-mailclient zoals Outlook.
We rise by lifting others.

We hebben de komende dagen nog enkele plekken over voor een gratis consult van 30 min.

plekken over
Open Whatsapp
1
Waarmee kunnen we je helpen?
Heb je een vraag? Stel hem gewoon via Whatsapp!