Whisky-Friday-Logo__preloader
 

Email Outlook

Hoe stel ik mijn mail in op Outlook Office?

Je hebt een eigen webhosting pakket bij Whisky Friday en wil graag een nieuw e-mailadres aanmaken en toevoegen binnen het progamma Outlook op je PC. Wij gaan uitleggen hoe je dit kan doen in enkele stappen. Je kan daarna e-mails versturen en ontvangen in Outlook.

Aanmaken e-mailadres in Directadmin

Om te beginnen met het toevoegen van je account in Outlook, is het van belang dat we een e-mailaccount aanmaken binnen DirectAdmin op je webhosting pakket. Je logt in op de Directadmin omgeving welke je na bestellen op de website in je e-mail hebt gekregen. Als je bent ingelogd, zie je een kopje waar “E-Mail Accounts staat”. Klik hier op en maak vervolgens zelf je eigen persoonlijke e-mailadres aan. Nadat je dit gedaan hebt, krijg je een scherm met alle gegevens ie je nodigt hebt in de volgende stappen. Bewaar de gegevens daarom goed!

Nieuw e-mailadres toevoegen binnen Outlook office

Nu we een e-mailadres hebben aangemaakt gaan we deze toevoegen binnen Outlook. Je wilt namelijk al je e-mails kunnen beheren binnen Outlook.

Stap 1

We beginnen hier met het klikken op “Accountinstellingen” en daarna op “Nieuw”. We starten op deze manier de wizard voor het toevoegen van je e-mailadres.

Stap 2

Vervolgens, kom je in een wizard voor het toevoegen van je e-mailadres. Laat de bovenste optie aangevinkt, namelijk Microsoft exchange, POP3, IMAP, HTTP. Klik vervolgens op volgende.

Stap 3

Onderaan vink je serveerinstellingen of extra server typen handmatig configureren aan. Klik op volgende als je dit gedaan hebt.

Stap 4

JJe ziet nu een pagina van de wizard. Hier laat je de optie internet e-mail aangevinkt. Klik daarna op volgende.

E-mailadres instellen in outlook

Nu begint het configuratie werk pas echt. We pakken de gegevens die we opgeslagen hebben van DirectAdmin erbij. Hier staan de gegevens die we zo moeten invoeren.

Stap 1

  • Bij uw naam, mag je vanzelfsprekend je naam invullen die als afzender dient bij elke email.
  • Bij e-mailadres vul je de zojuist in DirectAdmin aangemaakte e-mail in.
  • Bij server gegevens -> Type account, selecteer je zoals het plaatje hieronder IMAP.
  • Bij zowel server voor inkomende e-mail en voor uitgaande e-mail vul je de mailserver in zoals in het voorbeeld
  • Bij aanmeldingsgegevens vul je jouw e-mailadres nog een keer in. Het wachtwoord wat we eerder hebben ingesteld voor het email account mag hier als wachtwoord ingesteld worden. Als het goed is het je deze opgeschreven in de vorige stap (DirectAdmin)

Stap 2

Nu we dit ingevuld hebben, slaan we dit vervolgens goed op. We gaan nu naar het kopje genaamd “Meer instellingen”, die rechts onderin het scherm staat. In dit nieuwe scherm klik je op het tabblad “server voor uitgaande e-mail” instellingen. Hier vinken we vervolgens zoals in het voorbeeld de bovenste optie aan. Voor de uitgaande e-mail server is namelijk uitgaande SMTP verificatie vereist.

Stap 3

Vervolgens ga je naar het tabblad “geavanceerd” en selecteer je bij de inkomende en uitgaande e-mail voor de versleutelde verbinding “SSL”. Zoek vervolgens naar het uitgaande e-mail (SMTP) poort invoerveld. Hier vullen we zoals het voorbeeld 465 in. Je kunt erna onderaan op OK klikken om alles op te slaan.

E-mailadres in Outlook office testen

Nu we alles goed ingesteld hebben, is het moment om te testen of de e-mail goed werkt. We sluiten hiervoor Outlook af en openen Outlook opnieuw. Het zal nu gaan kijken of er nieuwe e-mails zijn. Zodra je hier geen fout krijgt, Is de e-mail goed opgehaald en is het gelukt om een nieuw e-mailadres binnen Outlook in te stellen. Je kan vanaf nu gebruik maken van je nieuwe e-mailadres in Outlook.