Whisky-Friday-Logo__preloader
 

Email Thunderbird

Hoe stel ik email in in Thunderbird?

Naast Microsoft Office Outlook of de standaard mail progamma’s zoals bijvoorbeeld Mac mail of Windows mail heb je ook nog Mozilla Thunderbird. Wil je je e-mail account toevoegen aan Mozilla Thunderbird, Dan ben je in deze handleiding op het juiste adres. In deze handleiding leggen we je uit hoe je de e-mail account configureert in Mozilla Thunderbird. Wil je een ander programma dan Mozilla Thunderbird instellen voor je e-mail? Dan kun je een kijkje nemen in het artikel Email instellingen en poorten voor IMAP – POP3 – SMTP. Hierin vind je een klein overzicht voor de algemene e-mail instellingen en handleidingen voor de verschillende e-mail programma’s.

Stap 1

Om te beginnen start je Mozilla Thunderbird op. Zodra het programma opgestart is klik bovenaan op het hamburgermenu (de 3 horizontale streepjes). Je krijgt nu een menu waar je vervolgens naar opties -> account instellingen gaat.

Stap 2

Er opent nu een nieuw venster bij dit venster kies “Account acties” en dan “E-mail account toevoegen”.

Stap 3

Je voert nu je naam, e-mail adres en wachtwoord in en klikt vervolgens op “Doorgaan”. Als je nog geen e-mail account hebt aangemaakt kun je het volgende artikel volgen om er een aan te maken: Hoe maak ik een email account aan in DirectAdmin?

Stap 4

Mozilla Thunderbird zal waarschijnlijk aangegeven dat er geen instellingen gevonden kunnen worden. Dit is geen probleem, nu moet je handmatig de gegevens invullen. In de afbeelding staat welke mailservers je kunt gebruiken. Een overzicht van alle gegevens vind je ook in het artikel Email instellingen en poorten voor IMAP – POP3 – SMTP.

Vervolgens klikken je op gereed en krijg je de melding dat het toevoegen gelukt is. Gefeliciteerd! Je hebt zojuist je email account toegevoegd aan Mozilla Thunderbird! Mocht je ergens vastlopen of nog vragen hebben dan helpen wij je graag!