Wat is conversie optimalisatie?
Conversie optimalisatie wordt ook wel Conversion Rate Optimization (CRO) genoemd. De kleur of vorm van buttons en de inhoud van je content zijn allemaal factoren die invloed hebben op het gedrag van de bezoekers. Door te kijken naar wie je doelgroep is, welke behoeftes zij hebben en het gedrag van je bezoekers te meten kun je de website zo inrichten dat het aantal bezoekers dat converteert groter wordt. Conversie optimalisatie is het optimaliseren van de kans dat een bezoeker converteert, simpel gezegd het maximale mogelijk uit de bezoekers halen.
Meer omzet met hetzelfde aantal bezoekers
Conversieoptimalisatie is een van de betere manieren om meer omzet uit huidige bezoekers te halen. Je omzet kun je laten groeien door meer bezoekers naar je website te trekken, maar als je al die nummer 1 positie in Google hebt moet je toch gaan betalen voor meer bezoekers. Door te kijken naar de struikelpunten van de website en het conversie percentage te verhogen kun je dezelfde omzetgroei realiseren met hetzelfde aantal bezoekers dat je al genereerde.