Instagram ads

Instagram ads

Waarom zou je Instagram ads gebruiken? Instagram heeft namelijk in Nederland 5.6 miljoen gebruikers waarvan 3.4 miljoen dagelijks! Is Instagram een goed platform voor mijn bedrijf? Dat ligt aan je bedrijfsdoelstellingen en wat voor bedrijf je hebt. De afgelopen jaren is het adverteren op de social media ontzettend hard gestegen, de reden hiervoor is dat bijna iedereen wel gebruikt maakt van minstens een social media kanaal. Ook is het makkelijker geworden om succesvol een doelgroep te targetten.

Instagram is net als een winkel in de winkelstraat, je kan je product of dienst digitaal in de etalage zetten. De foto of video die je gepost hebt moet wel meteen de aandacht trekken aangezien we gedachteloos door onze feeds heen swipen. Je kan heel veel tijd en geld investeren in het opbouwen van een following maar je kunt ook direct gebruiken van Instagram ads om zo betaald direct je doelgroep kan bereiken.

Waarom jou bedrijf moet adverteren op Instagram Ads

Instagram is van Facebook en heeft daarom dezelfde tools als Facebook beschikbaar voor het adverteren. Met Instagram marketing kun je de merk- productbekendheid van jouw bedrijf of product vergroten en ook de verkoop hiervan stimuleren. Dit doe je door creatieve content te delen met de relevante doelgroep die je selecteert met de verschillende filter die Instagram beschikbaar maakt. Doordat Instagram een persoonlijker platform is dan Facebook kan je makkelijker een connectie opbouwen met je volgers, dit zorgt voor een hogere interactie dan bij de andere kanalen.

Voordelen van: Instagram ads

Nederlandse AI Coalitie wf website 2021 featured img nlaic
Nederlandse AI Coalitie

Van grafisch werk tot het ontwikkelen van hét grootste informatieplatform omtrent AI in Nederland.

Archipel Tax Advice wf website 2021 featured img ata
Archipel Tax Advice

Van Start-up naar Scale-up met behoud van de heerlijke identiteit

Lifestyle4Health Group
Lifestyle4Health

Leefstijlgeneeskunde bekend maken bij een groter publiek

SBL Cyber Security wf website 2021 featured img sbl
SBL Cyber Security

Catch me if you can… Cyber criminelen geen schijn van kans

De Rokerij wf de rokerij 001
De Rokerij

We lieten de hele visuele identiteit flink roken!

Kosten van Instagram Ads

Instagram heeft zoals je al wist dezelfde mogelijkheden qua advertenties als Facebook. Voordat je begint met het opzetten van een campagne moet je eerst het doel bepalen. Wil je merkbekendheid directe verkopen genereren via het platform. Aan de hand van deze doelstellingen kies je het advertentie type, je kunt kiezen voor het betalen per click, conversie of view. Elke advertentie type heeft zijn eigen kosten, zo is een conversie duurder dan een click en een view weer goedkoper dan een click. De gemiddelde cost-per-click is 70 cent tot 1 euro maar verschilt per industrie.

Soorten advertenties

Instagram Ads biedt de volgende formaten aan voor je advertenties:

Foto-advertenties

De makkelijkste vorm van adverteren op Instagram, je hoeft alleen een interessante of creatieve foto te posten met een caption die de doelgroep aanspreekt. Deze verschijnt dan vervolgens in de tijdlijn van je doelgroep als sponsored post.

Video-advertenties

Video-advertenties zijn maximaal 60 seconden, in deze 60 seconde kun je een overtuigende boodschap overbrengen. Met een video kun je veel meer zeggen dan met een foto. Hou het wel bondig en snel, je wil namelijk dat mensen de hele video afkijken. Door de hele video prikkelend te houden, niet te lang en relevant hou je de aandacht vast.

Carouseladvertenties

Carouseladvertenties zijn maximaal 10 afbeeldingen waar je doorheen kan swipen. In deze 10 afbeeldingen kun je mooi een verhaal vertellen. Zorg ervoor dat er een rode draad zit en dat de afbeeldingen dezelfde look en feeling hebben zodat de doelgroep door de advertentie wil swipen.

Story-advertenties

Tot slot de Instagram stories, de ad stories zijn in 2017 geïntroduceerd en worden steeds populairder. Deze ads moeten in het 16:9 formaat gemaakt worden aangezien deze alleen verticaal gezien kunnen worden. In een story kun je een verhaal vertellen, waar het publiek stap voor stap doorheen kan gaan, hierbij is het belangrijk dat de 1e story direct aanspreekt, wanneer je dit goed doet kan dit leiden tot hogere conversie en interactie.

Instagram ads
Instagram Ads beheren

Belangrijk voor alle advertenties

Gebruik zo veel mogelijk eigen origineel beeldmateriaal en zorg ervoor dat de kwaliteit hoog is. Lage kwaliteit foto’s met standaard afbeeldingen worden niet meer geaccepteerd, de gebruikers van Instagram zijn namelijk erg kritisch en al helemaal wanneer het om gepromote posts gaat. Dit is omdat niemand eigenlijk zit te wachten Instagram advertenties, het is dan ook de kunst om deze toch interessant te maken.

Fijn informeel bureau met een hoop kennis. Erg klantgericht en ook niet te beroerd om hun eigen mening te geven. Een aanrader!

Wie met ons in zee zijn