Linkedin ads

LinkedIn advertenties

LinkedIn is het grootste sociale media platform gericht op de zakelijke markt. Het platform heeft momenteel in totaal 675 miljoen professionals waarvan er 310 miljoen maandelijks actief zijn. LinkedIn ads maakt het mogelijk om specifieke branches te targeten zoals de financiële sector, zorg of de bouw. Als je een niche doelgroep in de B2B wil bereiken is LinkedIn advertenties hier de juiste tool voor. Door bijvoorbeeld gebruikt te maken feature Lead Gen Forms heb je de mogelijkheid om direct leads te genereren via het platform, de contactgegevens worden automatisch opgehaald en je betaald alleen de kosten per lead. Zelf niet aan de slag? Je LinkedIn marketing kun je ook uitbesteden

B2B advertising veranderd

Je bent waarschijnlijk al bekend Google Ads, Facebook en Instagram ads. Maar de online marketing wereld is continue aan het veranderen en zeker voor de bedrijven die actief zijn in de B2B markt. Er zijn dan ook veel discussies gevoerd tussen B2B marketeers namelijk welke kanalen voor de meeste conversie zorgen, maar het is hierbij belangrijk dat je een van de snelgroeiende spelers in de markt niet vergeet, namelijk: LinkedIn.

Wat maakt LinkedIn marketing zo effectief?

1. De manier van informatie voorziening of consumeren is heel anders op LinkedIn dan bij de ander social media kanalen. De meeste mensen zitten namelijk om LinkedIn om hun connecties in de zakelijke wereld te verbreden, de laatste updates te krijgen over de branche ontwikkelingen of inspiratie opdoen door de posts van andere professionals. Er is dus een andere compleet andere motivatie om gebruik te maken van platform.

2. LinkedIn heeft hoge eisen voor de vormgeving van advertenties op het platform en werkt met een strenge ad frequency cap, ad frequency cap betekent dat een specifieke bezoeker een gelimiteerd aantal advertenties te zien krijgt in de timeline. Dit wordt gedaan om te voorkomen dat de gebruikers niet moe worden van alle advertenties die ze te zien krijgen. Belangrijk om te vermelden is dat deze frequency cap bij platformen zoals Facebook en Instagram veel lager ligt en de bezoekers veel meer advertenties te zien krijgen.

Dit verklaart waarom ads in LinkedIn vaak lagere impressions of meer tijd nodig met eenzelfde budget dan andere advertising platformen, ze komen namelijk minder vaak voor in de tijdlijnen van de bezoekers, wat de kwaliteit van je advertentie bevorderd

LinkedIn een belangrijke speler in de B2B markt geworden door de op professionals gerichte targeting mogelijk te maken, waarbij je zelfs specifieke doelgroepen zoals de decision making units advertenties kan bereiken met relevante advertenties. LinkedIn zorgt ervoor dat je bereik vergroot wordt en dit de juiste personen binnen een organisaties zijn, die tot waardevolle conversies kunnen leiden.

Voordelen van: Linkedin ads

RCLR case
Research Centre for Longevity Risk

UvA en NN zetten een nieuw onderzoekscentrum op.

Online Trust Coalitie web
Online Trust Coalitie

Naar de wolken en daar voorbij / Clouddiensten die we kunnen vertrouwen

Dutch Optics Centre whiskyfriday doc case
Dutch Optics Centre

Dutch Optics Centre: Stralend merk, een strakke website en lasers.

Wat kosten Linkedin advertenties?

De gemiddelde cost-per-click op LinkedIn ligt een stuk hoger dan bij Google Ads of Facebook. Gemiddeld liggen de prijzen per click tussen de €5 en €15, de CPC van LinkedIn is hoger omdat dit te maken heeft met de zeer specifieke targeting die mogelijk is voor professionele doelgroepen. Door de zeer specifieke targeting van de Linkedin campagnes en de combinatie van de juiste informatie en advertenties is het mogelijk om meer waardevolle leads te genereren dan op de andere platformen.

5 tips voor een succesvolle Linkedin advertentie

Richt je op de besluitvormers (DMU) van de organisaties.

LinkedIn geeft je de mogelijkheid de doelgroep helemaal zelf samen te stellen aan de hand van verscheidene criteria. Door een senioriteitsniveau in te stellen, kun je alleen de mensen binnen een bedrijf bereiken die relevant zijn bedrijf. Zo kun je dus filteren op CEO’s, managers of andere besluitvormers van het bedrijf. Ook kun je filteren op locatie, bedrijfsgrootte, industrie, opleiding enzovoort. Hierbij is wel het risico bij verkeerde filtering dat je bepaalde relevante doelgroepen uitsluit waardoor je leads kan mislopen.

Maak gebruik lookalike audiences

Net als Facebook heeft ook LinkedIn lookalike audiences, door de insight tag op je website te installeren of de contact gegevens van je klanten te uploaden maakt LinkedIn doelgroepen aan die vergelijkbaar zijn met jou klanten zodat je deze kan bereiken met je advertenties. Dit zorgt voor een hogere succes rate van de advertenties doordat ze alleen nog maar gezien worden door potentiele klanten.

Maak verschillende advertenties per campagne

Begin met meerdere verschillende advertenties, maak bijvoorbeeld een aantal advertenties met alleen tekst, weer een paar met afbeeldingen en teksten en weer andere met een andere boodschap. Na verloop van tijd kun je kijken welke advertenties het best scoren en de meeste leads opleveren. De niet relevante advertenties zet je uit op pas je aan waardoor je campagne geoptimaliseerd op basis van data. Wanneer je relevantere advertenties maakt dan de concurrent betaal je minder klik, dit heeft te maken het doorklikpercentage, de hoeveelheid likes, opmerkingen, en shares.

Stel een budget in

Het minimale dagbudget van Linkdin advertenties is minimaal €10 per dag. Stel in wat je maximaal per dag en maand wil uitgeven. Hierdoor heb je van te voren al inzicht wat jouw uitgaven gaan zijnen kom je niet voor nare verrassingen te staan. Per campagne is weer in te stellen hoeveel budget je maximaal wil gebruiken.

Blijf optimaliseren

Vanaf de lancering van de campagne moet je al beginnen het met bijhouden van de resultaten en de verschillende advertenties. Dit voorkomt onnodige kosten en kun je zien wat niet. Door continue je advertenties, doelgroepen en campagnes aan te passen kun je het maximale uit je budget halen.

LinkedIn advertenties
LinkedIn ads

Hulp bij Linkedin ads?

Klinkt dit allemaal te lastig en wil je het liever uit handen geven, dan ondersteunt Whisky Friday je graag in het complete proces. We zetten de accounts voor je op, doen doelgroep onderzoek, maken meerdere ad sets en monitoren en optimaliseren deze.

“Whisky Friday is een creatief en servicegericht bureau. We zijn enorm trots op onze website en huisstijl, die door hen ontwikkeld is. Ze ‘bouwen’ niet alleen websites, maar denken ook echt met je mee om tot een doelgerichte website te komen. Een aanrader om met dit bureau in zee te gaan!”

Wie met ons in zee zijn