Archipel Tax Advice is ondertussen uitgegroeid van kantoor in de Haagse Archipel tot een FD Gazelle in de Belastingadvies branche. Inmiddels is het Hoofdkwartier verplaatst naar de Monarch Tower in het zakelijk Den Haag en is er een vestiging geopend in zowel Amsterdam als Maastricht.
Door ambitie om grotere projecten binnen te halen is de scope iets gedraaid naar het aantrekken van Multinationals. Een serieuze doelgroep, waarbij een uitstraling van betrouwbaarheid en professionaliteit hoort.
We moesten harmonie creëren in alle uitingen. Maar één ding was heel belangrijk niet uit het oog te verliezen… De unieke identiteit van Archipel. De ongezouten meningen, het geloof in visuele communicatie i.p.v. elle lange teksten, het frisse energieke. Dit te combineren met kwaliteit die vergelijkbaar is met bedrijven uit de big 5 was een heldere focus om dit project te starten.
Met het ontwerpen van de styleguides hebben we herkenbaarheid gecreëerd. Het logo is strak getrokken en het gebruik daarvan vastgesteld. De materie die moet worden uitgelegd is aardig specifiek en niet voor iedere klant even duidelijk. Zeker als vakjargon gebruikt wordt dwalen veel clienten af. Dit lossen we op door infographics te gebruiken.
Bij de website hebben we doormiddel van closed card sorting de navigatie bepaald. Hier bleek dat de doelgroep in 4 verschillende groepen te verdelen is. Zo hebben we nieuws berichten gekoppeld aan deze categorien. Door de heerlijke manier van schrijven van een aantal taalmeesters bij Archipel. Was een makkelijke keuze om identiteit door te laten schijnen in insights die in een soort van feed op de homepagina worden ingeladen.
We kwamen erachter dat de kennis van Archipel Tax Advice eigenlijk hetgeen is wat hen onderscheidt van de andere. En dit willen ze graag delen met juiste publiek. De website is daarom strategisch opgebouwd met als hoofddoel kennis delen. Hiermee geven we de indruk aan de bezoeker dat Archipel niet de boekhouder om de hoek is.
Of wil je een vergelijkbare case starten? Sergio kan je hier alles over vertellen. En wie weet… misschien matchen we wel.