Archipel Tax Advice

Van Start-up naar Scale-up met behoudt van een heerlijke identiteit

Services

Van een start-up naar een scale-up

Archipel Tax Advice is ondertussen uitgegroeid van kantoor in de Haagse Archipel tot een gazelle in de Belastingadvies branche. Inmiddels is het Hoofdkwartier verplaatst naar de Monarch Tower in het zakelijk Den Haag en is er een vestiging geopend in Maastricht.

Door ambitie om grotere projecten binnen te halen is de scope iets gedraaid naar het aantrekken van Multinationals. Een serieuze doelgroep, waarbij een uitstraling van betrouwbaarheid en professionaliteit hoort.

Harmonie in alle visuele uitingen

We moesten harmonie creëren in alle uitingen. Maar één ding was heel belangrijk niet uit het oog te verliezen… De unieke identiteit van Archipel. De ongezouten meningen, het geloof in visuele communicatie i.p.v. elle lange teksten, het frisse energieke. Dit te combineren met kwaliteit die vergelijkbaar is met bedrijven uit de big 5 was een heldere focus om dit project te starten.

Met het ontwerpen van de styleguides hebben we herkenbaarheid gecreëerd. Het logo is strak getrokken en het gebruik daarvan vastgesteld. De materie die moet worden uitgelegd is aardig specifiek en niet voor iedere klant even duidelijk. Zeker als vakjargon gebruikt wordt dwalen veel clienten af. Dit lossen we op door infographics te gebruiken.

Website

Bij de website hebben we doormiddel van closed card sorting de navigatie bepaald. Hier bleek dat de doelgroep in 4 verschillende groepen te verdelen is. Zo hebben we nieuws berichten gekoppeld aan deze categorien. Door de heerlijke manier van schrijven van een aantal taalmeesters bij Archipel. Was een makkelijke keuze om identiteit door te laten schijnen in insights die in een soort van feed op de homepagina worden ingeladen.

Visuele communicatie

Bij de website hebben we doormiddel van closed card sorting de navigatie bepaald. Hier bleek dat de doelgroep in 4 verschillende groepen te verdelen is. Zo hebben we nieuws berichten gekoppeld aan deze categorien. Door de heerlijke manier van schrijven van een aantal taalmeesters bij Archipel. Was een makkelijke keuze om identiteit door te laten schijnen in insights die in een soort van feed op de homepagina worden ingeladen.

“Whisky Friday is een creatief en servicegericht bureau. We zijn enorm trots op onze website en huisstijl, die door hen ontwikkeld is. Ze ‘bouwen’ niet alleen websites, maar denken ook echt met je mee om tot een doelgerichte website te komen. Een aanrader om met dit bureau in zee te gaan!”
Saskia Groenendijk, Communicatie manager bij Nederlandse AI Coalitie

Meer weten over deze case?

Of wil je een vergelijkbare case starten? Sergio kan je hier alles over vertellen. En wie weet… misschien matchen we wel.

Sergio
Founder & Art Director