Wil je als bedrijf actueel en succesvol blijven, dan is aandacht voor branding cruciaal. Deze digitale tijden bieden steeds meer mogelijkheden om op te vallen met corporate branding, maar maakt je bedrijf daar ook optimaal gebruik van?
Bij Whisky Friday staan we klaar om je op weg te helpen. Als experts op het gebied van brand design tillen we je online aanwezigheid naar een hoger niveau. We kunnen een authentieke professionele huisstijl laten ontwerpen die perfect past bij je onderneming. Zo ziet iedereen opeens waarom jouw bedrijf zo bijzonder is. Branding waar je van opkijkt; dat is de sleutel tot succes.
Een huisstijl die aansluit bij je visie, ideeën en branche
Onze designers hebben jaren ervaring met het maken van huisstijlen
Door brand design tillen we je online aanwezigheid naar een hoger niveau
Een huisstijl zorgt ervoor dat alle visuele uitingen van een bedrijf altijd dezelfde associatie hebben
Persoonlijke hulp en expertise bij het opzetten van jouw merk
Wij zijn expert in grafische vormgeving. We helpen je daarom met de vormgeving van jouw logo, huisstijl of andere visuele uitingen.
1
Weten wat er gemaakt moet worden is enorm belangrijk. Door samen te sparren over de missie, visie, doelgroep(en) en niet te vergeten smaak. Zijn wij instaat dit te visueel te vertalen.
2
Niet voor niets dat we onszelf ambachtslieden noemen. Wij schetsen nog met potlood en fineliners, om tot het juiste gevoel te komen wat er overgedragen moet worden.
Na het kiezen van een ontwerp, worden de style-keuzes gedocumenteerd. Dit zorgt ervoor dat het logo altijd goed wordt gebruikt. In het overzicht staat welk bestand de juiste is.
Hier vind je onze basisprijzen. Mocht je speciale wensen hebben is dat geen probleem, we gaan graag in gesprek.
Een logo wordt gebruikt als identificatiepunt. Het is een symbool of woordmerk dat bedrijven en organisaties gebruiken voor herkenbaarheid.
Stijlrichtlijnen zijn essentieel bij het uitdragen van een professionele identiteit. Het zorgt voor harmonie en is ook nog eens tijdbesparend!
Om klanten aan te trekken is er compleet plaatje nodig. Visuele uitingen die op jouw diensten en werkwijze zijn aangesloten.
*contact is vrijblijvend, we helpen graag.
Met een vogelvlucht door al onze cases van 2022 met daarnaast een mooi woordje over onze laatste samenwerking
Ontdek waar de kansen liggen voor jouw bedrijf
Wil je kansen pakken? Samen ontwikkelen we een digitale strategie die naadloos aansluit bij jouw bedrijfsdoelen. Plan een oriëntatiegesprek in, en we laten je zien waar de kansen liggen.
Een professionele huisstijl zorgt ervoor dat alle visuele uitingen van een bedrijf altijd dezelfde associatie hebben. Een huisstijl is meer dan alleen een logo, een goede start is een herkenbare imago of stijl waarmee een organisatie of bedrijf zich visueel vertoond. Denk hierbij aan: een eigen logo voor op de website, drukwerk zoals visitekaartjes en flyers maar ook verpakkingen. Het is dus belangrijk dat in alle uitingen een kenmerkende stijl terug te vinden is. Dat is geen eenvoudige opgave omdat de huisstijl gedurende een lange periode gehandhaafd moet worden. Het beeld dat een bedrijf van zichzelf wil uitdragen wordt ook wel de corporate identity genoemd of bedrijfsidentiteit. De huisstijl beheert en beschrijft de middelen die corporate identity uitdragen. Het imago en de identiteit van een bedrijf verschillen nogal eens met elkaar. Door het uitdragen van een identiteit kunnen bedrijven ook het imago positief beïnvloeden.
De huisstijl is sterk verbonden met de identiteit en imago. Het beeld dat een bedrijf van zichzelf wil uitdragen wordt ook wel de corporate identity genoemd of bedrijfsidentiteit. De huisstijl beheert en beschrijft de middelen die corporate identity uitdragen. Het imago staat voor het beeld dat het buitenwereld over het bedrijf heeft.
Het imago en de identiteit van een bedrijf verschillen nogal eens met elkaar. Door het uitdragen van een identiteit kunnen bedrijven ook het imago positief beïnvloeden.
Het logo is een grafisch ontwerp dat een merk- bedrijfsnaam vertegenwoordigd. Een logo bestaat uit tekst, beeld of combinatie van beide. Een logo met enkel beeld wordt ook wel een beeldmerk genoemd, alleen tekst heet weer een woordmerk.
Een beeldmerk kan uit bestaan uit afbeeldingen, symbolen en figuurtjes. Door herkenbaarheid, symboliek, betekenis, sfeer of karakter toe te passen aan een logo krijgt het zijn eigen lading. Een logo maakt het mogelijk kenmerken die niet snel in tekst over te brengen zijn visueel over.
De verhouding van tekst- en beeldelementen in een logo kunnen sterk variëren. In een goede huisstijl zijn al deze elementen met elkaar verbonden in logische samenstelling. Zo ondersteunt het logo, de kleurstelling en de typografie uitstraling van de bedrijfsidentiteit.
Branding kan veel verschillende vormen aannemen. In ons brand design houden we altijd veel rekening met de specifieke kenmerken en wensen van je bedrijf. Ons identity design is altijd maatwerk, want ieder bedrijf is uniek. Daarom nemen we veel tijd voor planning en strategie om je wensen in kaart te brengen. Die nemen we mee in het ontwerp en de realisatie van je huisstijl in verschillende media. We maken een website die aansluit bij je visie, ideeën en branche. We luisteren naar je en denken met je mee. Een huisstijl ontwerpen wordt zo een dynamisch proces waarin je nieuwe mogelijkheden kunt ontdekken.