Wat is een Showcase pagina op LinkedIn?
Een LinkedIn Showcase Pagina is een uitbreiding van je Bedrijfspagina en werkt op bijna dezelfde manier. Showcase Pages zijn ontworpen om één bepaald deel van uw bedrijf in een spotlicht te zetten. Dit kan je best verkochte product zijn, een bepaalde dienst, of een submerk. LinkedIn gebruikers kunnen je Showcase Pages op dezelfde manier volgen als je Company Page.
Wanneer je bedrijf verschillende producten of diensten aanbiedt, en de doelmarkt hiervan is divers, dan kunnen Showcase Pages een effectieve manier zijn om je publiek te segmenteren. Hierdoor kun je content op maat te leveren die specifiek voor een bepaalde klantengroep is gemaakt.
In het onderstaande voorbeeld zie je de Company Page van Microsoft. Microsoft heeft een bedrijfspagina met daaraan meerdere gerelateerde showcasepagina’s. In de sidebar aan de rechterkant vind je de showcases onder de kop “Gerelateerde pagina’s’: Skype, Microsoft On the Issues en Microsoft Dynamics 365. Wanneer je op ‘Alle gerelateerde pagina’s weergeven’ klikt, zie je dat ze bij Microsoft een flink aantal Showcase pagina’s hebben.
Showcasepagina’s zijn altijd gekoppeld aan een bedrijfspagina, maar hebben hun eigen content en volgers. Zo’n pagina ziet er bijna hetzelfde uit als je bedrijfspagina. Een LinkedIn gebruiker kan de showcasepagina vinden via de zoekbalk of via de gerelateerde pagina’s. Je kan gratis maximaal 10 showcasepagina’s maken voor je bedrijfspagina.
Wat te posten op een LinkedIn Showcase Pagina
Een LinkedIn bedrijfspagina kan tot tien Showcase Pagina’s bevatten. Showcase Pages zullen alleen goed werken als ze regelmatig geüpdatet worden met nieuwe en relevante inhoud. Twee of drie Showcase Pages aanmaken en ze goed beheren is een beter idee dan er 8 hebben waar weinig nieuwe content op gepost wordt.
Het soort inhoud dat je op een Showcase Pagina zou kunnen plaatsen is onder andere:
- Productaankondigingen
- Relevant bedrijfs- en branchenieuws
- Informatie over komende evenementen
- Links naar blogberichten
Een combinatie van interessante en relevante inhoud, opvallende afbeeldingen en regelmatige updates zou moeten resulteren in een grotere betrokkenheid bij je Showcase-pagina, waardoor het totale aantal volgers toeneemt.
Wanneer geen Showcase pagina?
Showcasepagina’s zijn niet geschikt voor alle bedrijven. Voordat je beslist of jouw organisatie een showcasepagina nodig heeft, kun je het volgende overwegen:
- Showcasepagina’s zullen de druk op je content verhogen. Je post al regelmatig op de bedrijfspagina, maar ook de Showcase pagina’s hebben hun eigen unieke content om de moeite waard te zijn om te volgen. Dit is de keerzijde van het segmenteren van je klanten: je hebt meer kanalen die hun eigen content vereisen.
- Door een Showcase Page aan te maken, zou je de volgers van je belangrijkste bedrijfspagina kunnen laten verwateren.
- Showcase-pagina’s zijn nuttig als uw bedrijf producten of diensten aanbiedt die elk een eigen doelgroep hebben. Als dit niet het geval is, heb je waarschijnlijk geen Showcase-pagina nodig.
Hoe maak je LinkedIn Showcase Pagina?
- Ga naar de bedrijfspagina die je beheerd
- Klik op het uitklapmenu “Tools voor beheerders” en klik op “Maak een Showcase Pagina”
- Beslis over een paginanaam en beheerder — deze moet anders zijn dan de hoofdpagina omdat deze wordt gebruikt bij het maken van een aangepaste URL
- Klik op “Pagina maken.”
- Je kunt nu informatie invoeren zoals je voor een gewone pagina zou doen, inclusief website links, industrie, en afbeeldingen
- Klik op “Publiceren”
- Plaats content op de Showcase pagina zoals je bij een reguliere bedrijfspagina gewend bent
Hulp nodig met LinkedIn?
We helpen je graag met het opzetten van LinkedIn bedrijfspagina’s of Showcases en vergeet niet om eens op onze bedrijfspagina te kijken! Neem hiervoor contact op met chat@whiskyfriday.nl of bel ons op: 070 211 7996.