Whisky-Friday-Logo__preloader
 

Zoekmachine Optimalisatie

Kies voor zoekmachine marketing bureau Whisky Friday.
Wij zorgen er namelijk voor dat jouw website een snaarstrak design krijgt waarbij we rekening houden met belangrijke onderdelen van zoekmachine optimalisatie zoals conversie optimalisatie, on page optimalisatie (intern) en off page optimalisatie (extern). De websites die wij maken worden zoekmachine geoptimaliseerd voordat ze online komen te staan. Hierdoor zijn alle pagina’s direct vindbaar op de juiste zoekwoorden. Wij zorgen voor een goede vindbaarheid voor webshops en websites op zowel lokaal als landelijk niveau. Wij laten de resultaten graag voor zich spreken met enkele voorbeelden hieronder.

Met onze wensen als uitgangspunt geeft Whisky Friday goede adviezen en service. Daarbij is Whisky Friday snel en flexibel.

– Hanneke Molema, TNO

Voorbeelden zoekmachine optimalisatie Den Haag & andere steden

Binnenverkoop – Telemarketing Den Haag (nr.2)
Advocaat van Wegen – Arbeidsrecht Den Haag (nr.1)
van der Zwaard – accountantskantoor Den Haag (nr.6)
van der Zwaard – administratiekantoor Den Haag (nr. 10)
Samore Smile – Mondhygienepraktijk Rotterdam (nr.2)
Letselschade Utrecht – DLSA (nr.2)
Strandtent hoek van Holland – 2 Seasons Beach (nr.2)

Voorbeelden zoekmachine optimalisatie landelijk

Tuinverlichting – Buitenverlichtingzaak (nr 1)
Tuinspots – Buitenverlichtingzaak (nr 1)
Enkelbandjes – My Unique Style (nr 1)
Initialen ketting – My Unique Style (nr. 1)
Bankstellen – Seats & Sofas (nr.2)
Zitbank – Seats & Sofas (nr.2)
Kindercoaching – De Magie van kindercoaching (nr.1)
Vrachtautoverzekering – TVM verzekeringen (nr.1)
Kredietverzekering afsluiten – Dutch Credit Brokers (nr.1)
Kredietverzekeringen – Dutch Credit Brokers (nr.1)
Engerlingen bestrijden – Ecostylewebshop (nr.1)
Aaltjes tegen slakken – Ecostylewebshop (nr.2)
Relatiegeschenken – Allgifts (nr.2)
Strandlaken bedrukkken – Allgifts (nr.1)

zoekmachine optimalisatie

Hoe is zoekmachine optimalisatie (SEO) ontstaan?

Toen Google eind jaren ’90 als experiment werd ontwikkeld door Larry Page en Sergey Brin, was het zaak om websites onderling te kunnen beoordelen op relevantie na het intoetsen van een zoekopdracht. De websites die bepaalde zoekwoorden opnamen op een pagina werden gevonden door de zoekmachine. Dit was het begin van on page zoekmachine optimalisatie. Maar wat te doen met websites die op concurrerende zoektermen zijn geoptimaliseerd? Deze werden beoordeeld op de links die zij kregen van andere websites. Deze links werden beoordeeld als stemmen. Hiermee ontstond een belangrijk onderdeel van de hedendaagse zoekmachine optimalisatie, namelijk linkbuilding.

Zoekmachine optimalisatie is een essentieel onderdeel voor iedere website die vindbaar moet zijn in Google. Zoekmachine optimalisatie bestaat grofweg uit 2 onderdelen

1. On page zoekmachine optimalisatie (intern)
2. Off page zoekmachhine optimalisatie (extern)

Uit welke onderdelen bestaat on page zoekmachine optimalisatie?

Bij on page zoekmachine optimalisatie gaat het er onder andere erom dat de technische aspecten van de website kloppen. Dat wil zeggen dat de website snel moet laden. Snelle laadtijden kun je bereiken door goed geoptimaliseerde afbeeldingen te gebruiken (minder dan 100kb) weinig script te gebruiken voor dynamische effecten van foto sliders en elementen van externe websites zoals Youtube, twitter, Facebook en Google+

Verder draait een heel belangrijk onderdeel van de on page zoekmachine optimalisatie om de zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden. Het is bij zoekmachine optimalisatie belangrijk om een zoekwoorden onderzoek te doen waarbij je de belangrijkste zoekwoorden groepeert. Het is belangrijk om deze zoekwoorden diverse malen terug te laten komen in de tekst. Ook is het belangrijk om de meta data te optimaliseren, dat zijn de zoekmachine resultaten van een website die je in Google ziet verschijnen.

Zoekmachine optimalisatie uitbesteden of zelf doen?

Je kunt er natuurlijk voor kiezen om zelf de zoekmachine optimalisatie van je website te doen. Een paar teksten schrijven, links ruilen, hoe moeilijk kan het zijn? Teksten schrijven kost veel tijd en geoptimaliseerde teksten schrijven is niet voor iedereen zo eenvoudig. Er komt ook wel wat meer bij kijken als je werkt aan een optimaal linkprofiel. Daarnaast kost linkbuilding veel tijd en kan een linkbuilding specialist je die tijd besparen zodat jij je volledig kunt focussen op je bedrijf.

There is a difference between knowing the path and walking the path.

– Morpheus

Ready to rise? Connect met ons

Wij werken voor