Zorg dat jouw website vindbaar is in Google door middel van hulp van onze SEO specialisten. Je kan zoekmachine optimalisatie uitbesteden aan een SEO bureau zoals Whisky Friday uit Den Haag of je kan zelf aan de slag gaan om je SEO te verbeteren.
Het verbeteren van je positie kun je zelf doen, maar je hebt hiervoor best wel wat kennis nodig. Kennis over onderwerpen zoals: linkbuilding, SEO onderzoek, technische optimalisatie, copy (of website teksten) met een seo focus, lokale SEO , conversie-optimalisatie en ga zo maar door.
Met onze SEO specialisten wordt de kwaliteit en de autoriteit van je website verbeterd en kom jij hoger in de zoekresultaten van Google.
Hoger ranken in de zoekmachines
Een gepaste zoekwoorden strategie voor jouw bedrijf
De snelheid en gebruiksvriendelijkheid van je website wordt verhoogd
Bovenaan Google komen
Wij zijn experts in SEO en Online marketing. We helpen je daarom met de digitale strategie van jouw bedrijf zodat jij kan groeien.
1
Elk gesprek is een nieuwe ontdekkingssessie. Voordat we onze klanten kunnen helpen met groeien moeten we zo veel mogelijk weten van de onderneming en de branche.
2
We gaan het landschap rondom jouw bedrijf onderzoeken en identificeren de zakelijke kansen... Onze Experts krijgen hiervan een grote glimlach.
Nu hebben we een online (marketing) strategie. Deze strategie is een schatkaart dat jouw bedrijf kan gebruiken om hogere inkomsten te behalen. Let's go!
Met een vogelvlucht door al onze cases van 2022 met daarnaast een mooi woordje over onze laatste samenwerking
Ontdek waar de kansen liggen voor jouw bedrijf
Wil je kansen pakken? Samen ontwikkelen we een digitale strategie die naadloos aansluit bij jouw bedrijfsdoelen. Plan een oriëntatiegesprek in, en we laten je zien waar de kansen liggen.
SEO staat voor Search Engine Optimization of in het Nederlands: Zoekmachine optimalisatie. Bij zoekmachine optimalisatie is het doel om met specifieke zoekwoorden bovenaan in de zoekmachines te komen.
Zoekmachine optimalisatie wordt ook wel SEO genoemd. is het optimaliseren van je website voor de zoekmachines zodat je beter gevonden wordt in de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google. We richten ons dan op de zogenaamde ‘organische resultaten van Google’. Dit zijn de gratis resultaten op de SERP en dus niet de Google advertenties.
Een SEO specialist (ook wel online marketeer of SEO marketeer genoemd) is iemand die er voor zorgt dat websites zo hoog mogelijk in de zoekmachines komen, met als doel het verhogen van het onbetaald bezoekersverkeer en het aantal conversies (aankopen, downloads, enz..).
Onze SEO specialisten uit Den Haag zorgen ervoor dat specifieke zoekwoorden hoger komen in de onbetaalde zoekresultaten van zoekmachines zoals Google of Bing. Dagelijkse werkzaamheden van SEO-specialisten zien er als volgt uit:
Het belangrijkste verschil is dat je voor SEA moet betalen en dat de resultaten direct zijn.
Heb je de tijd en wil je voor langere periode beter gevonden worden? Dan is SEO voor jouw bedrijf de betere optie.
Wil je direct bovenaan in de resultaten komen? Dan is SEA voor jou de beste manier.
SEO is de afkorting voor Search Engine Optimization, in het Nederlands Zoekmachine Optimalisatie. Dit zijn de organische zoekresultaten (onbetaald).
SEA is de afkorting voor Search Engine Advertising, oftewel Zoekmachine Advertenties. Dit zijn de advertenties die je boven de organische zoekresultaten vindt met het label “Ad”.
Je bent op zoek naar manieren hoe je website bezoeken kan verhogen. Hieronder de 5 tips hoe je website bezoekers kan verhogen.
1. Content schrijven
Begin met een zoekwoorden onderzoek, gebruik hiervoor een tool zoals Ubersuggests. Wil je meer weten over een zoekwoorden onderzoek? Lees dan onze gratis zoekwoorden onderzoek handleiding hier.
Na de SEO analyse kun je aan de slag met de zoekwoorden verwerken in de teksten. Let op dat je vragen van bezoekers beantwoord en niet voor de zoekmachines schrijft. Wanneer er namelijk bezoekers op je website komen wil je niet dat ze direct weer weg gaan omdat de teksten niet lekker lezen.
2. Linkbuilding
Linkbuilding is het verkrijgen van backlinks van andere websites naar jouw website. Wanneer er namelijk andere website verwijzen naar jouw website ziet Google dat je website belangrijk is. Je krijgt dan hogere waardering (Domein autoriteit) van zoekmachines zoals Google. In combinatie met de geschreven content ga je hoger te ranken op de zoekwoorden die je in de teksten hebt gebruikt.
3. Google My Business
Heb je al een Google My Business pagina? Google Mijn Bedrijf (GMB) is een gratis tool van Google die je helpt om beter gevonden te worden in de zoekmachine. De informatie die je invult via Google Mijn Bedrijf is te vinden via de Google Search en Google Maps. Het is een verbetering voor de zoekmachine ranking en de zichtbaarheid van je bedrijf wordt lokaal vergroot.
4. Social Media
Door actief te posten op social media kun je meer bezoekers naar je website krijgen. Social media heeft geen directe invloed op SEO. Maar indirect heeft het een positief effect op de zoekresultaten. De shares, likes en comments die uw posts ontvangen zijn vitale signalen die Google en andere zoekmachines gebruiken om uw website te rangschikken.
5. Adverteren
Het effect van Google Ads op de zoekresultaten is vergelijkbaar met het effect van social media: namelijk indirect, hoe meer mensen je zien, hoe groter de kans dat ze over je gaan praten (links, mentions, shares). Dit maakt je kansen om organisch gevonden te worden weer groter. Wel krijg je direct bezoekers op je website, echter als je stopt met betalen stopt dit.
Met SEO word je op het juiste moment door de juiste doelgroep gevonden. Op het moment dat mensen zoeken zijn ze namelijk geïnteresseerd zijn in jouw dienst of product.
Net als alle andere offline en online kanalen draagt SEO bij aan je naamsbekendheid. Sommige bezoekers zijn nog aan het oriënteren en onderzoeker en zijn nog niet klaar voor een aankoop. Door je hoge positie in Google en een klik op je website ben je al wel top of mind in de volgende fase van de customer journey.
Onze SEO experts worden ondersteund door Grafisch ontwerpers en website ontwikkelaars die perfect een WordPress website kunnen ontwikkelen inclusief volledige zoekmachine optimalisatie (Meer zoekmachine optimalisatie tips vind je hier).
De meeste mensen vertrouwen Google. Wanneer Google je website boven aan de zoekresultaten plaats geeft dit je doelgroep extra vertrouwen in je bedrijf, product of dienst. Kan jij de laatste keer herinneren dat je op de 2e pagina van Google hebt gezocht? Of zelfs een product of dienst hebt afgenomen van een bedrijf dat op de 2e of 3e pagina stond? De kans dat iemand contact met je opneemt wanneer je de tweede pagina staat is nihil. Er is zelfs de volgende uitspraak “Je kan een lijk begraven op de 2e pagina van Google”.
In tegenstelling tot Google ads of paid social media berichten profiteer je constant van de hoge ranking in Google. Bij social mediaplatformen verdwijnen onbetaalde posts snel uit de timeline van je doelgroep. Post je niet regelmatig? Dan is de kans groot dat de meeste volgers je berichten zelfs helemaal niet meer zien.
Je komt niet zomaar boven aan Google. Google verwacht namelijk dat je website gebruiksvriendelijk en toegankelijk is. Je website moet responsive zijn, dus even goed te gebruiken op mobiel en tablet als op de computer. Snelle laadtijden, de meeste mensen haken na meer dan 3s wachten namelijk af. De veiligheid van je website, SSL certificaten zijn hoor een must. Alle bovenstaande punten neemt Google mee als ranking factoren. Naast het beter ranken in Google zal je conversie ratio toenemen, je bent namelijk de gebruikerservaring aan het verbeteren en dit leidt tot meer verkopen.
Als uw bedrijf wil investeren in SEO, maar niet de tijd of middelen heeft om uw SEO-strategie intern te leiden, kunt u die verantwoordelijkheid doorgeven aan een SEO-bureau. Hoewel de kosten voor SEO-bedrijven variëren, rekenen de meeste een maandelijks tarief van €1500,- tot €5000,-
Bedrijven kunnen ook samenwerken met SEO-consultants, die vaak €100,- tot €300,- per uur vragen. Werken met een consultant is handig als je een SEO-probleem wilt oplossen, zoals een site die niet goed scoort. Het is over het algemeen niet de beste optie als u wilt dat iemand uw strategie fulltime beheert.
Als je meer wilt weten over de kosten van SEO, bekijk dan ons overzicht van SEO-prijzen!
Wat is een SEO tekstschrijver? Een SEO tekstschrijver schrijft zoekmachinevriendelijke teksten voor websites en webshops. Ze gaan aan de slag met een zoekwoorden analyse die de SEO specialist heeft gedaan of ze doen zelf een zoekwoorden onderzoek.
Wat is het verschil tussen een SEO tekstschrijver en copy writing? Copywriting is het strategisch schrijven van content om merkbekendheid te creëren en bezoekers aan te zetten tot een bepaalde actie. Om die reden wordt het ook wel overtuigend schrijven genoemd.
SEO schrijven is vooral om mensen die nog een bepaald probleem aan het onderzoeken zijn. Ze zijn op zoek naar antwoorden op hun vragen, een tekschrijver voor websites beantwoord deze vragen en verwerkt de zoekwoorden in de tekst.
Whisky Friday is een SEO specialist in Den Haag. Naast SEO specialisten hebben we ook branche specifieke tekstschrijvers met veel ervaring. Hierdoor kunnen wij voor ieder soort branche en onderwerp wel een pakkende en zoekmachine geoptimaliseerde tekst schrijven.
Heb je nog vragen over SEO teksten laten schrijven of wil je meer informatie? Neem dan contact met op met chat@whiskyfriday.nl of bel ons een op 070 211 7996.
SEO richt zich op de topposities in de organische, niet-betaalde resultaten en bij SEA gaat het om de betaalde advertenties boven de organische resultaten. SEA staat voor search engine advertising. Je betaald bij SEA dan ook per click en zal geen traffic meer generen wanneer het budget op is, bij SEO pagina’s is dit wel het geval omdat deze organisch ranken.