Branding

Bij Whisky Friday komen creativiteit, technisch vernuft en strategie samen. Sprekende merken creëren waarmee bedrijven en organisaties zich kunnen onderscheiden dat is onze ambacht.

Branding Whisky friday sfeerbeelden 018

Wat is branding?

Er zijn veel belangrijke vragen Waarom bestaat ons bedrijf? Wat betekenen wij voor onze doelgroep? Om er een paar te noemen.

De antwoorden hierop zijn soms Toch is het vinden van sterke antwoorden op deze vragen cruciaal.

Door een sterke positionering, merkstrategie en herkenbare bedrijfsidentiteit te ontwerpen helpen wij bedrijven en organisaties de juiste koers te vinden.

Wat kan branding voor jou doen?

Nederlandse AI Coalitie wf website 2021 featured img nlaic
Nederlandse AI Coalitie

Van grafisch werk tot het ontwikkelen van hét grootste informatieplatform omtrent AI in Nederland.

Archipel Tax Advice wf website 2021 featured img ata
Archipel Tax Advice

Van Start-up naar Scale-up met behoud van de heerlijke identiteit

Lifestyle4Health Group
Lifestyle4Health

Leefstijlgeneeskunde bekend maken bij een groter publiek

SBL Cyber Security wf website 2021 featured img sbl
SBL Cyber Security

Catch me if you can… Cyber criminelen geen schijn van kans

De Rokerij wf de rokerij 001
De Rokerij

We lieten de hele visuele identiteit flink roken!

Jij maakt bij ons het verschil.

Het ontwerpen van een goede marktstrategie en bedrijfsidentiteit is geen black box. Wij geloven dat het ontwerpen en uitwerken van een bedrijfsidentiteit het beste gaat als we het samen doen.

Vanaf het moment dat wij aan de slag gaan zullen wij nauwkeurig samenwerken in de vorm van workshops om elke stap zorgvuldig in beeld te zetten. Bij elke milestone die we bereiken is eveneens een samenwerkingsmoment zodat we niks aan toeval hoeven over laten.

En nu we het toch over samenwerken hebben. Wij hebben een in-house team van artdirectors, strategen, developers, designers en marketeers zodat jouw verhaal nooit het gebouw uit hoeft. Hierdoor zijn de lijntjes kort en kunnen wij snel schakelen.

Do it the Whisky Friday way!

Hoe gaan wij te werk om de resultaten te behalen die jij wenst?

  1. Analyse

Wij beginnen met een gesprek. In dit gesprek gaan wij een beeld vormen van de organisatie. We onderzoeken je markt, merkwaarden en gewenste merk identiteit. Samen bepalen we doelen voor het project.

  1. Strategie

Naar aanleiding van de Analyse fase bepalen wij een passende strategie die voor zowel de organisatie als de doelgroep passend is. Wij kijken naar de positionering, touch-points van de doelgroep en de doelstellingen van de organisatie.

  1. Visuele identiteit 

De strategie wordt visueel gemaakt. Passende kleuren, typografie, tone-of-voice en logo laten zien waar de organisatie voor staat. Deze elementen worden vakkundig uitgedacht zodat ze de doelgroep op de juiste manier aanspreken. Dit wordt in een Styleguide weergegeven zodat de huisstijl altijd consistent is en de organisatie hierdoor herkenbaar blijft.

“Wat heb je precies nodig en wat heb je echt nodig? Dat zijn 2 vragen die ontzettend goed onderzocht worden, om precies dat te leveren wat er moet zijn. Niets te veel, niets te groots, gewoon precies goed. Hele fijne samenwerking, duidelijke afspraken en grenzen en wat ik echt kon appreciëren: kom gezellig binnen! Ze zien je als mens”

Wie met ons in zee zijn

Branding otc logo original PNG 1
Branding 0004 whisky friday firma zuiver
Branding 0006 whisky friday EC 1
Branding 0009 whisky friday perosh 1
Branding 0005 L4H logo twee regels RGB 1
Branding 0003 whisky friday nlaic 1
Branding 0013 whisky friday i botics
Branding 0014 whisky friday tekdelta