Branding

Bij Whisky Friday komen creativiteit, technisch vernuft en strategie samen. Sprekende merken creëren waarmee bedrijven en organisaties zich kunnen onderscheiden dat is onze ambacht.

Wat is branding?

Er zijn veel belangrijke vragen Waarom bestaat ons bedrijf? Wat betekenen wij voor onze doelgroep? Om er een paar te noemen.

De antwoorden hierop komen niet eenvoudig boven water. Toch is het vinden van sterke antwoorden op deze vragen cruciaal.

Door een sterke positionering, merkstrategie en herkenbare bedrijfsidentiteit te ontwerpen helpen wij bedrijven en organisaties de juiste koers te vinden.

Wat kan branding voor jou doen?

Jij maakt bij ons het verschil.

Het ontwerpen van een goede marktstrategie en bedrijfsidentiteit is geen black box. Wij geloven dat het ontwerpen en uitwerken van een bedrijfsidentiteit het beste gaat als we het samen doen.

Vanaf het moment dat wij aan de slag gaan zullen wij nauwkeurig samenwerken in de vorm van workshops om elke stap zorgvuldig in beeld te zetten. Bij elke milestone die we bereiken is eveneens een samenwerkingsmoment zodat we niks aan toeval hoeven over laten.

En nu we het toch over samenwerken hebben. Wij hebben een in-house team van artdirectors, strategen, developers, designers en marketeers zodat jouw verhaal nooit het gebouw uit hoeft. Hierdoor zijn de lijntjes kort en kunnen wij snel schakelen.

Do it the Whisky Friday way!

Hoe gaan wij te werk om de resultaten te behalen die jij wenst?

  1. Analyse

Wij beginnen met een gesprek. In dit gesprek gaan wij een beeld vormen van de organisatie. We onderzoeken je markt, merkwaarden en gewenste merk identiteit. Samen bepalen we doelen voor het project.

  1. Strategie

Naar aanleiding van de Analyse fase bepalen wij een passende strategie die voor zowel de organisatie als de doelgroep passend is. Wij kijken naar de positionering, touch-points van de doelgroep en de doelstellingen van de organisatie.

  1. Visuele identiteit 

De strategie wordt visueel gemaakt. Passende kleuren, typografie, tone-of-voice en logo laten zien waar de organisatie voor staat. Deze elementen worden vakkundig uitgedacht zodat ze de doelgroep op de juiste manier aanspreken. Dit wordt in een Styleguide weergegeven zodat de huisstijl altijd consistent is en de organisatie hierdoor herkenbaar blijft.

“Whisky Friday is een creatief en servicegericht bureau. We zijn enorm trots op onze website en huisstijl, die door hen ontwikkeld is. Ze ‘bouwen’ niet alleen websites, maar denken ook echt met je mee om tot een doelgerichte website te komen. Een aanrader om met dit bureau in zee te gaan!”

  • Saskia Groenendijk, Communicatiemanager NL AIC
  • Fijn informeel bureau met een hoop kennis. Erg klantgericht en ook niet te beroerd om hun eigen mening te geven. Een aanrader!

  • Sjoerd van den Bruele, eigenaar Firma Zuiver
  • Opvallend vind ik dat deze jonge, dynamische mensen de tijd nemen om eerst te je vraag te ontleden. Waar komt je verzoek vandaan, waar wil je naar toe en wat voor een bedrijf komt met deze opdracht. Vervolgens gaan ze zeer terdege aan de slag en komen met mooie oplossingen

  • Monica Hoogink, Senior Executive Secretary TNO
  • Jos en Sergio hebben voor ons erg snel en hulpvaardig een mooie website gemaakt. Hierbij communiceren zij op prettige manier.

  • Erik Ham, Business director Dutch Optics Centre
  • 5.0
    5/5