Conversie optimalisatie

Conversieoptimalisatie is een van de betere manieren om meer omzet uit huidige bezoekers te halen. Je omzet kun je laten groeien door meer bezoekers naar je website te trekken, maar als je al die nummer 1 positie in Google hebt moet je toch gaan betalen voor meer bezoekers. Door te kijken naar de struikelpunten van de website en het conversie percentage te verhogen kun je dezelfde omzetgroei realiseren met hetzelfde aantal bezoekers dat je al genereerde.

Conversie optimalisatie whisky friday

Wat is conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie wordt ook wel Conversion Rate Optimization (CRO) genoemd. De kleur of vorm van buttons en de inhoud van je content zijn allemaal factoren die invloed hebben op het gedrag van de bezoekers. Door te kijken naar wie je doelgroep is, welke behoeftes zij hebben en het gedrag van je bezoekers te meten kun je de website zo inrichten dat het aantal bezoekers dat converteert groter wordt. Conversie optimalisatie is het optimaliseren van de kans dat een bezoeker converteert, simpel gezegd het maximale mogelijk uit de bezoekers halen.

Meer omzet met hetzelfde aantal bezoekers

Kijken naar de struikelpunten van de website en het conversie percentage verhogen

Alles is meetbaar

Door A/B testing een optimaal converterende website maken

Het gedrag van je bezoekers meten, en beïnvloeden

Conversie optimalisatie in 3 stappen

Wij zijn experts in SEO en Online marketing. We helpen je daarom met de digitale strategie van jouw bedrijf zodat jij kan groeien.

Online marketing Whisky Friday SEO hoger in google

1

Discovery sessie

Elk gesprek is een nieuwe ontdekkingssessie. Voordat we onze klanten kunnen helpen met groeien moeten we zo veel mogelijk weten van de onderneming en de branche.

zoekmachine optimalisatie SEO specialist in den haag online marketing

2

Online marketingonderzoek

We gaan het landschap rondom jouw bedrijf onderzoeken en identificeren de zakelijke kansen... Onze Experts krijgen hiervan een grote glimlach.

Online marketing Whisky Friday SEO hoger in google
3

Online Strategie

Nu hebben we een online (marketing) strategie. Deze strategie is een schatkaart dat jouw bedrijf kan gebruiken om hogere inkomsten te behalen. Let's go!

Cases & Testimonials

Met een vogelvlucht door al onze cases van 2021 met daarnaast een mooi woordje over onze laatste samenwerking

Testimonial

“WF is goed in staat om – in een fijne samenwerking – ons te helpen bij het verwezenlijken van een concreet, gebruiksvriendelijk en praktisch platform voor strategische vraagstukken. Via deze ‘routekaart’ roepen we alle belanghebbenden op hun inspanningen voor leefstijlgeneeskunde zichtbaar te maken om overzicht te krijgen van successen en knelpunten. Het platform stelt ons in staat om samen met anderen de route naar leefstijlgeneeskunde beter richting te geven en versnellen.” TNO namens Lifestyle4Health

Marjan van Erk

Senior project manager - TNO

Onze klanten

Conversie optimalisatie Webdesign bureau den haag
Conversie optimalisatie Webdesign bureau den haag
Conversie optimalisatie Webdesign bureau den haag
Conversie optimalisatie Webdesign bureau den haag
Conversie optimalisatie Webdesign bureau den haag

Contact

Vul hieronder het formulier in en we nemen je aanvraag vrijblijvend in behandeling. Liever bellen? Dat kan via 070 211 6779, of handmatig een mailtje kan ook naar chat@whiskyfriday.nl.

Conversie optimalisatie Webdesign bureau den haag

FAQ

SEO staat voor Search Engine Optimization of in het Nederlands: Zoekmachine optimalisatie. Bij zoekmachine optimalisatie is het doel om met specifieke zoekwoorden bovenaan in de zoekmachines te komen.

Zoekmachine optimalisatie wordt ook wel SEO genoemd. is het optimaliseren van je website voor de zoekmachines zodat je beter gevonden wordt in de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google. We richten ons dan op de zogenaamde ‘organische resultaten van Google’. Dit zijn de gratis resultaten op de SERP en dus niet de Google advertenties.

Een SEO specialist (ook wel online marketeer of SEO marketeer genoemd) is iemand die er voor zorgt dat websites zo hoog mogelijk in de zoekmachines komen, met als doel het verhogen van het onbetaald bezoekersverkeer en het aantal conversies (aankopen, downloads, enz..).

Onze SEO specialisten uit Den Haag zorgen ervoor dat specifieke zoekwoorden hoger komen in de onbetaalde zoekresultaten van zoekmachines zoals Google of Bing. Dagelijkse werkzaamheden van SEO-specialisten zien er als volgt uit:

  • Verbeteren van posities in zoekmachines, met name door middel van linkbuilding, het bijdragen aan goede content en het aandragen van aanbevelingen en technische verbeteringen
  • SEO analyse, het analyseren van zoekgedrag van de doelgroep
  • SEO onderzoek, het maken van zoekwoordrapportages met tools zoals Semrush en Ahrefs
  • Schrijven van content gebaseerd op zoekwoordenanalyses, dit wordt ook wel SEO copywriting genoemd.
  • Meten, analyseren en monitoren van zoekmachine resultaten van de content. Hiervan is het doel het aantal nieuwe bezoekers en de conversie te vergroten
  • Analyseren en optimaliseren van de gebruiksvriendelijkheid van de website
  • Op de hoogte blijven van de laatste trends en ontwikkelingen binnen het continu veranderende SEO zoekmachine optimalisatie vakgebied

Het belangrijkste verschil is dat je voor SEA moet betalen en dat de resultaten direct zijn.
Heb je de tijd en wil je voor langere periode beter gevonden worden? Dan is SEO voor jouw bedrijf de betere optie.

Wil je direct bovenaan in de resultaten komen? Dan is SEA voor jou de beste manier.

SEO is de afkorting voor Search Engine Optimization, in het Nederlands Zoekmachine Optimalisatie. Dit zijn de organische zoekresultaten (onbetaald).

SEA is de afkorting voor Search Engine Advertising, oftewel Zoekmachine Advertenties. Dit zijn de advertenties die je boven de organische zoekresultaten vindt met het label “Ad”.

Je bent op zoek naar manieren hoe je website bezoeken kan verhogen. Hieronder de 5 tips hoe je website bezoekers kan verhogen.

1. Content schrijven
Begin met een zoekwoorden onderzoek, gebruik hiervoor een tool zoals Ubersuggests. Wil je meer weten over een zoekwoorden onderzoek? Lees dan onze gratis zoekwoorden onderzoek handleiding hier.

Na de SEO analyse kun je aan de slag met de zoekwoorden verwerken in de teksten. Let op dat je vragen van bezoekers beantwoord en niet voor de zoekmachines schrijft. Wanneer er namelijk bezoekers op je website komen wil je niet dat ze direct weer weg gaan omdat de teksten niet lekker lezen.

2. Linkbuilding
Linkbuilding is het verkrijgen van backlinks van andere websites naar jouw website. Wanneer er namelijk andere website verwijzen naar jouw website ziet Google dat je website belangrijk is. Je krijgt dan hogere waardering (Domein autoriteit) van zoekmachines zoals Google. In combinatie met de geschreven content ga je hoger te ranken op de zoekwoorden die je in de teksten hebt gebruikt.

3. Google My Business
Heb je al een Google My Business pagina? Google Mijn Bedrijf (GMB) is een gratis tool van Google die je helpt om beter gevonden te worden in de zoekmachine. De informatie die je invult via Google Mijn Bedrijf is te vinden via de Google Search en Google Maps. Het is een verbetering voor de zoekmachine ranking en de zichtbaarheid van je bedrijf wordt lokaal vergroot.

4. Social Media
Door actief te posten op social media kun je meer bezoekers naar je website krijgen. Social media heeft geen directe invloed op SEO. Maar indirect heeft het een positief effect op de zoekresultaten. De shares, likes en comments die uw posts ontvangen zijn vitale signalen die Google en andere zoekmachines gebruiken om uw website te rangschikken.

5. Adverteren
Het effect van Google Ads op de zoekresultaten is vergelijkbaar met het effect van social media: namelijk indirect, hoe meer mensen je zien, hoe groter de kans dat ze over je gaan praten (links, mentions, shares). Dit maakt je kansen om organisch gevonden te worden weer groter. Wel krijg je direct bezoekers op je website, echter als je stopt met betalen stopt dit.

Hoe verhoog je het conversie ratio?

Vertrouwen winnen

Vertrouwen is ontzettend belangrijk in elk commercieel proces en online is het misschien wel de belangrijkste factor die het succes van je website bepaald. Dit doe je met branding en een consistente huisstijl bijvoorbeeld. Het internet zit namelijk vol met oplichters en criminelen op slinkse wijze webshops oprichten en zo geld afhandig maakte. Hierdoor begin jet al met een achterstand als het gaat om vertrouwen. Dit kan je opbouwen door het tonen van het team. Keurmerken, klant reviews en quotes.

Gebruiksvriendelijkheid

Met supersnel internet en de opkomst van 5g zijn we gewend aan websites die binnen een seconde laden en zijn we ontzettend ongeduldig. Google geeft miljoenen resultaten weer,naar de website van de concurrent gaan is zo gebeurd. Maak dus je website niet ingewikkeld en zo gebruiksvriendelijk mogelijk. Denk hierbij aan een duidelijke navigatie en opbouw van de pagina’s, overzichtelijke titels aangezien we steeds meer scannen dan echt lezen.

Drempels weg nemen

Conversie optimalisatie is ook het wegnemen van drempels. Denk hierbij aan het verplicht moeten maken van een account waarbij al je gegevens voor nodig zijn, wanneer er alleen een mailadres nodig is verhoogt dit de conversie.

A/B testing met conversie optimalisatie

Een A/B test is het opsplitsen van bezoekers in 2 groepen, beide groepen krijgen een andere variant van je website te zien. Een hele simpele effectieve test is bijvoorbeeld de kleur van een button testen, button A is blauw en button B is rood. 50% van de bezoekers krijgt de blauwe variant te zien en de ander helft de rode.

Op basis van de gemeten data kun je een besluit nemen welke kleur het beste is voor de knop en dus voor de meeste conversies zorgt. Dit is een hele simpele versie van een A/B test zo kun je ook verschillende titels, afbeeldingen of teksten testen, de grote bedrijven zoals Facebook, Bol.com testen letterlijk alles, ook verscheidene lay-outs en designs.

Voordelen van A/B testing
  • Objectieve data
  • Live testen met echte websitebezoekers
  • Relatief simpele manier van conversie verhogen
  • De bezoeker merkt niets van het experiment

Conversie optimalisatie bureau

Whisky Fridayis niet alleen gespecialiseerd in SEO en SEA, maar ook in conversie optimalisatie. Met tools zoals Google Optimize, Analytics en Hotjar kunnen we meten hoe bezoekers reageren en A/B testen uitvoeren zodat jij meer conversies krijgt met minder bezoekers.

4.8
4.8/5